Taxatiewaarde sportwagen

Is de aanschafwaarderegeling van uw sportwagen verlopen? Of wilt u niet gebonden zijn aan de dagwaarde van uw auto? Dan biedt een taxatierapport uitkomst! Net als bij oldtimers en youngtimers kunt u  ook uw sportwagen laten taxeren. Een taxatierapport zorgt ervoor dat wij 36 maanden lang deze waarde kunnen hanteren bij een schade.

Het is een misverstand dat een taxatierapport enkel zinvol is bij oldtimers en youngtimers. Er zijn tal van voorbeelden waarin terug te zien is dat sportwagens en exclusieve auto’s in een korte periode al de nieuwwaarde of aanschafwaarde overstijgen. Wij werken samen met een netwerk van sportwagen taxateurs die dezelfde passie als u delen. Zij komen graag bij u langs om uw sportwagen of autoverzameling te taxeren.

De taxateurs die met ons samenwerken sturen ons altijd een digitaal kopie van de taxatie zodat u hier geen omkijken naar heeft. Zodra het taxatierapport bijna is verstreken attenderen wij u hierop en nemen we gelijk de juistheid van uw sportwagenverzekering door. Bij modellen die ‘in de lift’ zitten kan het zinvol zijn om de sportwagen eerder te laten taxeren, zo zorgt u ervoor dat u altijd de juiste taxatiewaarde heeft verzekerd. Hierbij kunt u denken aan het aantal kilometers per jaar, de beveiliging en alternatieve verzekeringen.

Voordelen van de taxatiewaarde:

  • 36 maanden lang gegarandeerd de taxatiewaarde.
  • Geen discussie achteraf over de bijzonderheid van uw sportwagen.
  • Een goed alternatief als de nieuwwaarde regeling is verstreken.
  • Een goed alternatief als de aanschafwaarde regeling is verstreken.

De veilingopbrengsten vanuit de V.S.:

“Today’s supercars, on the other hand, often avoid the valuation speed bump altogether. In fact, according to Wiley’s data, eight models built in 2002 and later have never been sold for less than their original MSRP. That list, along with each car’s MSRP and change in value (percentage) during the past 12 months, includes: the 2012–19 Pagani Huayra, $1.4M (+21.64 percent); 2011 Ferrari 599 GTO, $450,000 (+18.29 percent); 2016 Porsche 911 R, $185,000 (+15 percent); 2011 Ferrari 599 SA Aperta, $500,000 (+14.46 percent); 2014–15 McLaren P1, $1.35M (+12.43 percent); 2002–04 Ferrari Enzo, $650,000 (+12.42 percent); 2014–15 Ferrari LaFerrari, $1.4M (+4.71 percent); and 2014–15 Porsche 918 Spyder, $847,000 (-10.47 percent).”

Bron: Hagerty